VANLIGA FRÅGOR

Varför kan jag inte göra det själv?

Jovisst, kan du göra det själv. Idag finns väldigt mycket information att hämta för den som vill genomföra jobbet själv.
Min erfarenhet säger att det dels kan vara svårt att veta var man ska börja och dels veta hur man ska hitta rätt struktur så att man slipper göra om allt igen efter ett tag.
Med hjälp av en utomstående konsult ökar du chanserna för att genomföra projektet – både mer effektivt och snabbare.

Jag skäms att det är så rörigt hos mig

Du behöver inte oroa dig, jag har sett allt förut! Mitt jobb är ju att hjälpa dig och ska jag vara ärlig, är mitt jobb roligast där det blir störst förändring efteråt.
Jag har full respekt för att det kan kännas jobbigt att låta någon annan hantera dina privata saker. Dig och ditt privatliv är viktigt för mig och jag kan garantera dig 100% konfidentialitet.

Mitt hem är så oorganiserat – var ska jag börja?

Att kontakta mig för en första kostnadsfri konsultation är en bra start.
Tillsammans kommer vi fram till prioriteringsordningen. Du kanske bara behöver hjälp med ett projekt för att komma vidare på egen hand.

Måste jag kasta saker?

Jag kommer inte att tvinga dig att kasta saker. Däremot brukar det vara ett naturligt steg i processen, men det beslutet ligger helt och hållet hos dig.

Hur lång tid tar det?

Varje projekt är unikt, vilket innebär att tiden också varierar. Under den första konsultationen uppskattar jag tiden det kommer att ta.

Gör du jobbet själv eller ska jag vara med?

Det beror på vilket projekt det gäller. I vissa fall kan jag sköta sortering och organiseringen på egen hand, med viss hjälp av dig via telefon eller videosamtal.
Vill du lära dig mer och få tips på hur du kan behålla ditt hem organiserat rekommenderar jag att du är med under tiden.

Behöver jag förbereda något?

Jag rekommenderar verkligen att du mentalt börjar förbereda dig för förändring. Vad skulle du vilja känna efter att vi rensat och organiserat? Vad är viktigt i ditt liv – är det just den prylen eller finns det andra saker som är viktigare?
Du behöver inte köpa nytt förvaringsmaterial innan vi sätter igång. I största möjliga mån använder vi det material du redan har, exempelvis tomma skolådor, presentboxar eller liknande förvaring. Du får gärna samla dessa på ett ställe så att vi lätt kommer åt dom när vi sätter igång.
Jag rekommenderar slutligen att du ordnar med barnpassning om du har mindre barn och avstyr eventuella besök, telefonsamtal och annat så att vi under vår tid tillsammans kan arbeta ostört för största möjliga effektivitet.

Måste jag köpa nytt förvaringsmaterial?

Du behöver inte köpa nytt förvaringsmaterial innan vi sätter igång. I största möjliga mån använder vi det material du redan har, exempelvis tomma skolådor, presentboxar eller liknande förvaring. Du får gärna samla dessa på ett ställe så att vi lätt kommer åt dom när vi sätter igång.
Förvaringsmaterial kan optimera förvaringen och då kommer jag att komma med tips baserade på din budget och ditt hem.

Har jag råd?

Att anlita en organiseringskonsult är en investering. Hur mycket skulle du betala för att få mer tid att vara med dem du älskar, få mer egentid eller tid att göra det du verkligen brinner för? Det här kan vara den bästa investeringen du gör, eftersom det är en investering i dig själv, din familj och din framtid.
Att organisera skapar en känsla av lättnad, men kan ibland kännas betungande i själva processen och en beslutströtthet kan infinna sig. Men jag är här för att vägleda, inspirera och peppa dig – kanske kommer du till och med att tycka att rensa och organisera är kul!

Hur bokar jag?

Ring eller mejla mig, så tar vi det därifrån:
070-3182702, elin@hittahemma.se